به تبليغات 118 خوش آمدید

چطور با تبلیغات قالیشویی فروش خود را افزایش دهیم

قالیشویی مثل هر کسب و کار دیگری برای ادامه ی فعالیت و یا افزایش مشتریان خود، نیاز به دیده شدن دارد. تبلیغات قالیشویی یکی از روش هایی است که طی سال ها، قالیشویی های زیادی از آن برای افزایش سود خود بهره برده اند. البته تبلیغات، در صورتی می تواند منجر به فروش بیشتر شود که به اصولی ترین شکل ممکن اجرا شود. 

به همین جهت در این مقاله از سایت بشور به بررسی انواع تبلیغات قالیشویی به صرفه می پردازیم و مزایای هر کدام از روش ها را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

تبلیغات قالیشویی

طراحی سایت، اولین و مهم ترین قدم تبلیغات قالیشویی

از زمان تاسیس گوگل در اواخر قرن بیستم میلادی، طراحی سایت به اقدامی موثر برای بیشتر دیده شدن بدل شد. شروع تبلیغات قالیشویی شما هم می تواند با طراحی یک سایت باشد. این اقدام اگرچه در نگاه اول جنبه ی تبلیغاتی ندارد، اما فواید فراوانی برای کسب و کار شما به دنبال دارد، از جمله:

  • ایجاد اعتبار نزد مشتری
  • راحت تر شدن فرآیند کار برای مشتری
  • امکان مدیریت بهتر سفارش های زیاد

موارد ذکر شده تنها بخشی از مزایای تبلیغات قالیشویی به وسیله ی طراحی سایت است. البته باید به یاد داشته باشید که در این میان مسئله ی خیلی مهمی وجود دارد: کیفیت سایت طراحی شده! در سال های اخیر، به واسطه ی افزایش آموزش های فراوان، هر کسی می تواند یک سایت طراحی کند. اما این پایان کار نیست! هدف از طراحی سایت، راحت تر کردن کار برای مشتری و البته صاحب کسب و کار است. سایتی که صفحات معیوب زیادی دارد، نظم و ترتیبی در ارائه ی مطالب آن وجود ندارد و تجربه ی کاربری خوبی به کاربر نمی دهد، نمی تواند منجر به افزایش فروش و سپس سود بیشتر قالیشویی شود.

پس برای تبلیغات قالیشویی موثر و هدفمند از طریق طراحی سایت، باید کار خود را به کسی بسپارید که تجربه ی مفیدی در این زمینه داشته باشد. شما می توانید با بهره گرفتن از خدمات سایت بشور، سایت مخصوص خودتان را طراحی کنید و فروش بیشتری را تجربه کنید.

با سئو سایت خود خیلی بیشتر دیده شوید

در میان انبوهی از کسب و کارهای گوناگون، برنده کسی است که بتواند خود را بیشتر و بهتر به دیگران نشان دهد. از همین رو، قدم مهم بعدی در زمینه ی تبلیغات قالیشویی بعد از طراحی سایت، سئو سایت است. سئو، یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو، به مجموعه اقداماتی گفته می شود که با انجام آن فواید زیر را کسب می کنید:

  • افراد بیشتری در جستجوهایشان به صفحات سایت شما می رسند
  • موتورهای جستجو سایت شما را بیشتر در معرض دید قرار می دهند

درواقع دو مورد بالا، تمام چیزی است که شما برای بیشتر دیده شدن و در نتیجه فروش و سود بیشتر به آن نیاز دارید. اگرچه دیده شدن یک سایت به عواملی مثل کیفیت خدمات ارائه شده، رضایت مشتریان و موارد اینچنینی بستگی زیادی دارد، اما شما با سئو صحیح سایت خود، می توانید در دیدرس مشتری های بیشتری قرار بگیرید و نتایج سایت شما در صفحات اول گوگل ظاهر شود. در اهمیت سئو سایت، همین اندازه بگوییم که طراحی سایت بدون سئو، مثل خودروی بدون بنزین است. پس اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را افزایش دهید حتما به فکر سئوی اصولی آن باشید.

اینستاگرام، شاهراه تبلیغات قالیشویی

تبلیغات قالیشویی، همانطور که گفته شد، از مجراهای متعددی قابل اجرا است. اینستاگرام، محبوب ترین و پرکاربردترین شبکه ی اجتماعی این روزهای سراسر دنیا، از بهترین راه های تبلیغ و دیده شدن است. به جرئت می توان گفت دیگر کسب و کاری که در اینستاگرام تبلیغ نکند وجود خارجی ندارد. از شرکت ها و هلدینگ های عظیم گرفته تا کسب و کارهای کوچک و خانگی، همگی برای دیده شدن از اهرم کمکی اینستاگرام بهره می گیرند. از جمله مزایای تبلیغ در اینستاگرام عبارت اند از:

  • گسترده بودن طیف مخاطبین( بیش از 58 میلیون از ایرانیان، در این شبکه فعالیت دارند)
  • امکان دیده شدن بیشتر
  • قابلیت انجام تبلیغ به روش های مختلف( پست و استوری)
  • قابلیت تحلیل و بررسی تبلیغات انجام شده

روش های تبلیغات قالیشویی در اینستاگرام

در ادامه به بخشی از روش های رایج و پربازده برای تبلیغ و به خصوص تبلیغات قالیشویی اشاره می کنیم.

  • اینفلوئنسر مارکتینگ: این روش همانطور که از اسمش بر می آید( Influence = تاثیر گذاشتن) تاثیرگذاری خیلی زیادی دارد. افراد پرطرفدار یا همان اینفلوئنسرها کسانی هستند که مردم صفحات اینستاگرام آن ها را دنبال می کنند و زیاد تحت تاثیر حرف ها، اعمال و پیشنهادهایشان هستند.کسب و کارهای مختلف، با سپردن تبلیغاتشان به اینفلوئنسرها بازدیدها و مشتریان زیادی را برای خود مهیا می کنند. البته باید بدانید که این روش هزینه ی نسبتا زیادی برای صاحب کسب و کار در پی دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ اگرچه می تواند منجر به کسب سود فراوان صاحبان کسب و کار شود، اما چنانچه به شیوه ی درستی صورت نگیرد، صرفا هدررفت سرمایه است. پس باید در انجام آن دقت کافی داشته باشید.
  • تبلیغات قالیشویی در صفحات پربازدید: تفاوت این صفحات با صفحات قبلی، این است که این صفحات مربوط به فعالیت های یک شخص نیستند. صفحات طنز انیمیشن، صفحات ادبی و شعر و صفحات معرفی مکان های دیدنی شهرهای مختلف، همگی مثال هایی از این دست هستند. مسئله ای که باید در نظر گرفت این است که باید تناسبی بین تبلیغات و موضوع این صفحات باشد. تبلیغ در این صفحات به نسبت هزینه ی کمتری را متوجه صاحبان کسب و کار می کند.

روش های تبلیغ مقرون به صرفه تر اینستاگرام

  • تبلیغات در صفحات مکمل: فرض کنید شما کیف زنانه چرم تولید می کنید. از طرفی صفحه ای با دنبال کننده های بالا هم محصولات کفش چرمی زنانه می فروشد. کسی که از صفحه ی مذکور کفش چرم زنانه می خرد، امکان دارد به کیف زنانه ی چرم هم علاقه نشان دهد. پس شما می توانید با دادن تبلیغ در این صفحات، بازدیدهای صفحه ی خود را افزایش دهید و مشتری های جدیدی کسب کنید. انتخاب صفحه ی مکمل متناسب با صفحه ی شما، در بازدهی تبلیغ تاثیر مستقیم و زیادی دارد.
  • تبلیغات اسپانسری: این دسته از تبلیغات خود اینستاگرام، راه دیگری پیش روی شما می گذارد. شما می توانید با پرداخت مقداری پول به اینستاگرام، به بخش خانه ی اینستاگرام افراد مختلف دست یابید. در این روش باید دقت خیلی زیادی انجام شود و مخاطبین هدف بایستی به دقت انتخاب شوند. دیدن پست قالیشویی شما توسط فردی در کنیا، کمکی به فروش بیشتر شما نمی کند!

روش های زیادی برای تبلیغات قالیشویی در اینستاگرام وجود دارند. موارد بالا، بخشی از مهم ترین شیوه های تبلیغ در اینستاگرام است. به همان اندازه که تبلیغات در اینستاگرام اهمیت دارد، به همان میزان هم مهارت انجام این کار اهمیت دارد. شما می توانید با سپردن تبلیغات اینستاگرام خود به ما به بازدید و فروش بیشتر محصولات خود برسید.

 بک لینک و رپورتاژ، کسب اعتبار از طریق سایت های دیگر

برای اینکه تبلیغات قالیشویی پربازدهی داشته باشید، بعد از طراحی و سئو سایت، باید از سایت های دیگر کمک بگیرید. بک لینک زمانی که رخ می دهد که سایت های دیگر، در مقالات خود به سایت شما اشاره کنند و بتوان از مقالات به سایت شما منتقل شد. چنانچه سایت مورد نظر، از اعتبار زیادی نزد مخاطب برخوردار باشد، احتمال اینکه مخاطبان زیادی به سایت شما سرازیر شوند، بسیار زیاد است. هر چه مخاطب بیشتری به سایت شما مراجعه کند، احتمال جذب مشتری افزایش می یابد.

رپورتاژ آگهی هم روش دیگری برای جذب مخاطب از سایت های معتبر پربازدید است. شما با نوشتن یک متن، که غالبا جنبه ی آموزشی و اطلاعات عمومی دارد، و انتشار آن در سایتی معتبر، به جذب مشتری اقدام می کنید. توجه داشته باشید که رپورتاژ خبری، اگرچه ماهیت تبلیغاتی دارد، اما باید اطلاعات مفیدی غیر از متن تبلیغ را هم در اختیار مخاطب بگذارد تا بتواند تاثیر خود را بگذارد.

تبلیغات قالیشویی به روش های بالا، زمانی تاثیرگذاری خوبی دارند که سایت های معتبری برای انجام این کار انتخاب شوند. همچنین کیفیت بک لینک داده شده و متن رپورتاژ از جمله مواردی هستند که باید به آن ها دقت کافی داشت. مخاطب تا زمانی که تحت تاثیر متن شما قرار نگیرد، هرگز به صفحه ی شما وارد نخواهد شد. پس دقت لازم را داشته باشید و در صورت نیاز، کار را به یک متخصص بسپارید.

با ارسال نوتیفیکیشن در ذهن مخاطب ماندگار شوید

احتمالا خود شما هم در سایت یا اپلیکیشن معتبر و محبوبی عضویت دارید و گاهی نوتیفیکیشن های تبلیغاتی مربوط به آن ها را می بینید. این روش تبلیغات قالیشویی، می تواند به یکی از بهترین کمپین های تبلیغاتی عمرتان تبدیل شود، اگر آن را درست انجام دهید!

در این مسیر، انتخاب سایت یا اپلیکیشن اهمیت خیلی زیادی دارد. به طور مثال، اگر تبلیغات وسایل ورزشی خود را به یک سایت تخصصی ورزش بسپارید، به احتمال زیاد، ورزش دوستان با دیدن نوتیفیکیشن مربوطه به تبلیغات شما جذب می شوند.

تبلیغات قالیشویی با ساختن اپلیکیشن های کاربردی

امروزه ساختن اپلیکیشن رواج زیادی پیدا کرده است. شرکت ها و مجموعه های متعدد، برای اینکه مشتریان خود را در فضایی منحصر به خودشان نگه دارند، از اپلیکیشن ها استفاده می کنند. برای تبلیغات قالیشویی به صرفه شما می توانید یک اپلیکیشن اختصاصی داشته باشید. به این ترتیب مشتری با ورود و استفاده از هر بخش از اپلیکیشن شما، برای شما سودآوری خواهد داشت.

البته مثل هر بخش دیگری، ساخت اپلیکیشن هم نیازمند مهارت خاص خود است. بنابراین، بهتر است چند نکته را در این مورد به یاد داشته باشید:

  • کار با اپلیکیشن باید برای کاربر راحت باشد. کند بودن بیش از حد و نامنظم بودن اپلیکیشن، باعث می شود مخاطب عطای آن را به لقایش ببخشد!
  • اپلیکیشن باید جامع باشد. اگر اپلیکیشن شما، همه ی نیازهای مخاطب را برطرف نکند، او ترجیح می دهد به سایت دیگری مراجعه کند.

این ها از جمله مهم ترین موارد تبلیغات قالیشویی هستند که اگر در انجامشان کوتاهی شود، باعث دوری مخاطب خواهند شد.

با ویدیو تبلیغاتی تاثیر حرفتان را چند برابر کنید

حتما شنیده اید که یک تصویر به اندازه ی هزار کلمه حرف دارد. با همین منطق می شود گفت که یک ویدیو تبلیغات قالیشویی هم حداقل به اندازه ی صد تصویر حرف دارد. مثالی را در نظر بگیرید: شما برای قالیشویی خود، یک ویدیو تبلیغاتی می سازید. در این ویدیو، تمامی بخش های قالیشویی را نشان می دهید و نحوه ی شستن قالی ها و دستگاه های به کار رفته را به مخاطب می شناسانید. این اقدامات ساده، باعث جلب اعتماد مشتری می شود. جلب اعتماد مشتری هم مهمترین مولفه در افزایش سفارش ها و سود بیشتر است. در ساخت ویدیوی تبلیغاتی، رعایت موارد زیر کمک کننده است:

  • سعی کنید ویدیویی جامع و کامل از محیط کار خود نشان دهید. اگر قالیشویی شما در چند قسمت فعالیت های متعددی دارد، همه ی آن ها را نشان دهید. با این کار، تنوع سفارش های دریافتی افزایش می شود. البته باید این موارد در مدت زمانی کوتاه انجام دهید تا حوصله ی مخاطب سر نرود.
  • سعی کنید کیفیت را به جای کلام، با تصویر نشان دهید. وقتی پای شستن قالی وسط است، شما در واقع با خانم خانه طرف هستید، حتی اگر آقای خانه طرف حساب شما باشد. پس سعی کنید در تمام مراحل کار، تمیزی را رعایت کنید تا نظر مشتریان بالقوه ی خود را جلب کنید.

اصالت خود را با لوگو نشان دهید

لوگو بخشی از اصالت کسب و کار شما است. وقتی به منظور تبلیغات قالیشویی لوگو طراحی می کنید، یعنی یک نشان برای کسب و کارتان انتخاب کرده اید. نشانی که میخواهید در طی سال ها مشتری های زیادی آن را در ذهن بسپارند. الهه ی پیروزی لوگوی نایکی را به یاد بیاورید!

تراکت و لیبل، موثر از گذشته تا امروز و فردا

در میان موارد یاد شده، تراکت و لیبل، قدیمی ترین روش برای تبلیغات قالیشویی به حساب می آیند. اما استفاده های مکرری که همین حالا هم از آن ها می شود، بیانگر کارایی آن ها است.

لیبل را اگر بتوان هم خانواده ی لوگو دانست، تراکت قطعا از جمله تبلیغات قالیشویی چاپی به حساب می آید. برای اینکه هر کدام از این دو، شما را به فروش و مشتری بیشتر برساند باید قواعد خاص جذب مشتری را رعایت کنید. شما می توانید با سپردن طراحی تراکت و لیبل خود به ما، قدمی مثبت برای جذب مشتری بیشتر بردارید.